tisdag, april 17, 2012

Evenstad Reserve Pinot Noir 2006 (Domaine Serene)


Tänkte det skulle vara intressant att se hur de här låg till efter den lilla besvikelsen av Fort Ross.
Den har öppnat upp sig rejält, frukten osar ur glaset med tät lite fatig söt pinotfrukt. Jag saknar lite av stringensen eller djupet jag väntat mig, den är mer direkt och fluffig än återhållet snygg.

Tät krämig smak, komplex pinotfrukt som mest handlar om tät söt frukt än verkligt djup. Riktigt bra men inte så pass som jag hoppats, minns den mogna 2003'an som ett betydligt djupare och mer ”intellektuellt” vin än det här. Dock ett stort steg upp från Fort Ross.

1 kommentar:

Erik sa...

hej - glomde skriva bra blogg i forra kommentaren om confuron.

dom serene ar verkligen en av de mer moderna, feta, fruktiga och ekade av WV PN. Evenstad reserve haller alltid hog klass, men 2006 var en mkt varm och jolmig argang - jag undviker dessa oregon PN. Det finns fortfarande nagra OR 2008or pa bolaget. helt fantastiskt ar. 2007 svalt och tunnt pa sina hall men hos de battre OR vinmakarna klassisk och stramt. 2009 mkt varm, 2010 verkar lovande.