tisdag, mars 02, 2010

Anderna ovan Talca


Bilden ovan är en rätt intetsägande bild jag hittade i kameran efter en arbetsrelaterad resa till sydamerika förra veckan, jag hade glömt bort att jag ens tagit den.
Vad som numera gör den intressant är inte solen som börjar krypa upp bakom silhuetten av Andernas sluttningar utan för att staden nedanför är Talca. Två dagar efter bilden togs från min hotellbalkong drabbades Chile av en av deras värsta jordbävningar någonsin, Talca är en av de mest drabbade städerna. Undrar hur vyn från den balkongen ser ut nu? Jag flög från Chile en dag innan jordbävningen, ibland har man marginalerna på sin sida.

Då det här är min digitala vindagbok måste jag givetvis relatera det här inlägget till vin så nedan är en betydligt trevligare bild av Anderna med en vingård framför.

Inga kommentarer: