tisdag, mars 10, 2009

Riesling "Saint-Hippolyte" 2002 (Marcel Deiss)

Det var länge sedan jag skrev något på den här sidan på grund av en lång semester, långt från snö och is. Fina stränder och några av Afrikas bästa korallrev, men dåligt med vin. Nu tänkte jag börja komma igång med mina inlägg igen.


Riesling "Saint-Hippolyte" 2002 av Marcel Deiss har jag en del förhoppningar på, jag köpte några flaskor för några år sedan och minns dem som väldigt bra.

Det känns dessvärre som om vinet är i en mellanfas. Frukten har dämpats en del samtidigt som den inte har fått några tydliga mognadsnyanser. Dock ett bra vin med en del komplexitet i en kryddig lite fet/tung Rieslingstil. Inlagda apelsinskal, aprikos, mineral och en del petroleumtoner dyker upp. Men den saknar lite koncentration och djup.

1 kommentar:

Dennis sa...

Välkommen tillbaka!